Fotoknjige prinašajo optimizem

Četrtek, 16. julij 2015

Fotoknjige so stare toliko kot fotografija in kot medij so se razvijale sočasno s fotografijo. Ko je nastala fotografija, ta ni bila mišljena za na zid. Da jo umestijo v steno, se začne dogajati šele okoli leta 1970, pred tem je bilo njeno domovanje vedno med platnicami ali v časopisu.

Čeprav so fotoknjige stare toliko kot fotografije, gre danes za pojav, ki je v izjemnem porastu. Ne le, da bralcu - gledalcu prinašajo neposredno izkušnjo, postale so pravi zbirateljski trend. Samo na natečaj Photobook je lani prispelo več kot 700 naslovov knjig, večina jih je izdana v samozaložbah ali v manjših, specializiranih založbah. Kot je na FOKUS-ovem pogovoru o fotoknjigi dejala Emina Djukić, ki je vodila večer, gre za medij, pri katerem ima avtor izrazit nadzor.

Govorimo o fotoknjigah, ki so glavni medij za posredovanje zgodbe, vsebine in torej kjer fotografija ni le sredstvo za zbiranje. »Slovenski art market ne obstaja, a sam sem že v začetku ciljal na tujino in na ljudi, ki to cenijo. Sicer pa je v fotoknjigah pomemben vsak detajl, kar je del celotne izkušnje knjige,« med drugim pove eden izmed treh gostov FOKUS-ovega večera, Matej Sitar, fotograf in komunikolog, avtor bloga The angry bat’s.

»Pri fotoknjigi mi je najbolj privlačen odnos gledalca in avtorja 1:1. Vsako fotoknjigo mora gledalec vzeti v roke, da jo prelista in s tem vzpostavi odnos,« pove konceptualni umetnik in fotograf Dejan Habicht. Pozornost mu vzbudijo fotoknjige, ki so duhovite.  »Všeč mi je duhovitost, ki ga določeno delo izraža in to je tudi stvar humorja, ker se mi zdi, da se stvari da povedati tako, da so zabavne in zato ne izgubijo teže,« doda.

Fotograf in lastnik Luminosa Bojan Radovič pa je dejal, da ga pri fotoknjigah motovira krajša ali daljša zgodba. Pravi še, da knjige danes ni problem izdati, jo je pa težava lansirati v javnost.

 

 

 

Spremljevalni program Celje FOKUS 2018

Celje FOKUS ponuja sklop fotografskih dogodkov ter s tem priložnost za fotografsko druženje, razstave in učenje fotografiranja.

Projekt 365: vsakdan ujet v fotografije

365 dni, 365 fotografij. Mladi fotografi pripovedujejo celoletno zgodbo s podobami. Na videz preprosta naloga se izkaže za pravi izziv.

Srčna Mateja se na Celje Fokus vrača že četrto leto

Mateja Glavica je že dobra znanka in znalka 5-dnevne ustvarjalne fotografske delavnice Celje Fokus. Njena ljubezen do fotografije se je pojavila ob rojstvu brata in se v družinskem okolju tudi nadaljevala.

Pridruži se nam in najdi svoj FOKUS!

Ugodna cena in dobra družba pa nista edina razloga, da se udeležite 5-dnevnega foto-dogodka Celje Fokus. Še en je, da fotografijo nosite v srcu. Tako kot mi.

Mentor Andrej Lamut

Andrej Lamut, rojen leta 1991 na Ptuju, je magister oblikovanja vizualnih komunikacij in prejemnik Prešernove nagrade za nadpovprečno izvedbo magistrskega dela Performativni proces fotografije - Nokturno

Arhiv novic