Fotoknjige prinašajo optimizem

Četrtek, 16. julij 2015

Fotoknjige so stare toliko kot fotografija in kot medij so se razvijale sočasno s fotografijo. Ko je nastala fotografija, ta ni bila mišljena za na zid. Da jo umestijo v steno, se začne dogajati šele okoli leta 1970, pred tem je bilo njeno domovanje vedno med platnicami ali v časopisu.

Čeprav so fotoknjige stare toliko kot fotografije, gre danes za pojav, ki je v izjemnem porastu. Ne le, da bralcu - gledalcu prinašajo neposredno izkušnjo, postale so pravi zbirateljski trend. Samo na natečaj Photobook je lani prispelo več kot 700 naslovov knjig, večina jih je izdana v samozaložbah ali v manjših, specializiranih založbah. Kot je na FOKUS-ovem pogovoru o fotoknjigi dejala Emina Djukić, ki je vodila večer, gre za medij, pri katerem ima avtor izrazit nadzor.

Govorimo o fotoknjigah, ki so glavni medij za posredovanje zgodbe, vsebine in torej kjer fotografija ni le sredstvo za zbiranje. »Slovenski art market ne obstaja, a sam sem že v začetku ciljal na tujino in na ljudi, ki to cenijo. Sicer pa je v fotoknjigah pomemben vsak detajl, kar je del celotne izkušnje knjige,« med drugim pove eden izmed treh gostov FOKUS-ovega večera, Matej Sitar, fotograf in komunikolog, avtor bloga The angry bat’s.

»Pri fotoknjigi mi je najbolj privlačen odnos gledalca in avtorja 1:1. Vsako fotoknjigo mora gledalec vzeti v roke, da jo prelista in s tem vzpostavi odnos,« pove konceptualni umetnik in fotograf Dejan Habicht. Pozornost mu vzbudijo fotoknjige, ki so duhovite.  »Všeč mi je duhovitost, ki ga določeno delo izraža in to je tudi stvar humorja, ker se mi zdi, da se stvari da povedati tako, da so zabavne in zato ne izgubijo teže,« doda.

Fotograf in lastnik Luminosa Bojan Radovič pa je dejal, da ga pri fotoknjigah motovira krajša ali daljša zgodba. Pravi še, da knjige danes ni problem izdati, jo je pa težava lansirati v javnost.

 

 

 

Na ogled fotoknjige in fotozini

Skoraj 30 ustvarjalcev sodeluje na skupinski razstavi fotoknjig in fotozinov na letošnjem Celje FOKUS.

Fotografska delavnica

Celje FOKUS poudarja odnos do avtorske fotografije, ustvarjanja fotografskih zgodb, ki presegajo zmožnost ustvarjanja naključnih posameznih kakovostnih fotografij.

Fotografije na fasadah

Malo drugačno doživetje fotografske razstave ponuja Art Crawl.

Fotografija pomaga razumeti življenje

Nemška fotografinja Ina Niehoff v svojem najnovejšem opusu raziskuje odnose med ljudmi, kraji in stvarmi.

Spremljevalni program Celje FOKUS 2018

Celje FOKUS ponuja sklop fotografskih dogodkov ter s tem priložnost za fotografsko druženje, razstave in učenje fotografiranja.

Arhiv novic